Wie achteruit kijkt, rijdt tegen een boom...

Wie achteruit kijkt, rijdt tegen een boom...
  • 30 juni 2014

En toch kijk ik graag even achteruit om vooral te genieten van de dingen die ik samen met mijn team heb meegemaakt het afgelopen jaar. Wat is deze tijd ongelofelijk snel gegaan. Het begon allemaal op 18 juni op het historische schip SS Rotterdam.

Dit was echt een feest op zich waarbij ik mijn lievelingsgedicht ten gehore kon brengen. En waar ik tot in de late uren mocht proosten met mijn team en collega’s uit de branche. Ook mocht ik aan de hand van columns mijn geloofs brieven publiceren in dit magazine. Graag wil ik de rode draad uit deze brieven delen:
• Zorg voor medewerkers als ambassadeurs en zelfstandig ondernemers binnen jouw bedrijf!
• Zorg dat bij het inzetten op verregaande digitalisering het draait om de klant die veel meer de regie kan voeren over zijn eigen gegevens en zijn eigen kanaal bepaalt, en kies niet voor bezuinigen als heilig doel!
• Zorg voor een hecht collectief binnen jouw organisatie en geniet hierin van de reis die je met elkaar maakt!
• Zorg ervoor dat je blijft dromen en ontdek jouw droom voor de toekomst. Waar geloof je in als bedrijf?
• Zorg ervoor dat je de klant behandelt zoals deze behandeld wil worden!
• Zorg ervoor dat je veranderingen ziet om in beweging te blijven en te anticiperen op wat komen gaat!
• Zorg ervoor dat je de talenten van de medewerker (h)erkent en blijf hierin investeren!
• Zorg ervoor dat mensen het verschil kunnen blijven maken en leidinggevenden hierin nieuwe wegen moeten inslaan om succesvol te zijn!
• Zorgen moet je doen en niet maken!

Je hebt meer zicht als je vooruit kijkt!
Als jury van de Contactcentermanager van het jaar 2014 zijn we ondertussen volop in gesprek met zeer talentvolle en ambitieuze kandidaten voor deze mooie titel. Met heel veel trots, plezier en vertrouwen kijk ik vooruit naar 3 juni aanstaande, waar ik het stokje mag overdragen aan de nieuwe titeldrager! Ik wens alle kandidaten heel veel succes en plezier met hun nominatie. Proost!

Noot: deze blog van Albert Bosma is gepubliceerd in Telecommerce Magazine 05-2014.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link