De Nieuwe Zakelijkheid

De Nieuwe Zakelijkheid
  • 21 oktober 2015

De wereld, de consument, de medewerker verandert snel. Alleen degenen die het snappen, zullen overleven. Een harde uitspraak, maar waar. We hebben het hier al jaren over. Op dit moment zijn het de niet-traditionele spelers die het verschil maken. Zij die vanaf scratch hun organisatie hebben ingericht, zij die de juiste mensen vanuit dit nieuwe denken hebben kunnen werven en selecteren. Het is niet dé kunst, maar een kunst om je organisatie bewust, zichtbaar en schaalbaar (data) te maken. Ik zie veel bedrijven die de focus op databasemarketing hebben gelegd. Ik zie ook veel bedrijven die dit nog niet hebben gedaan. De bedrijven die dit hebben gedaan, hebben het vervolgens erg lastig om hun CRM- en contactstrategie hier op aan te passen.

Mijn komende blogs gaan over deze #DeNieuweZakelijkheid. 
•    Van klantvriendelijk naar klantgericht. Focus op klant! We zeggen wel dat we dit doen, maar de ervaring leert dat de consument nog steeds bepaalt wat goed gaat en beter kan!.
•    Koppelen van klant-en databasemarketing aan je klantcontactomgeving. Zorg dat je klantcontactkanalen gekoppeld zijn in één dashboard. Weet welke data bij welke doelgroep/persona's horen.
•    CRM vanuit techniek. Blijf updaten. Ik zie veel bedrijven die ontevreden zijn over een CRM-product of leverancier. Blijf updaten en koppelen met je CRM-systeem of contactoplossing. Doe je dat niet dan is er geen ROI aan een contactsysteem meer te verbinden.
•    Durf afscheid te nemen van systemen die de slag naar de nieuwe zakelijkheid niet weten te maken. Zij beperken je in het opzetten van een professionele CRM-organisatie.
•    Schrap het woord AGENTS! Een seksloos woord! Maak hiervan frontoffice agents service & sales heroes. Maak het hip en trendy.
•    Leg een focus op customer narrow casting. Haal de buitenwereld naar binnen voor afdelingen zonder klantcontact.
•    Zorg dat webselfservice (de Mijn-omgeving) dusdanig functioneel en up-to-date is dat klanten kunnen kijken, kopen, administreren, zelf kunnen up-, cross- en downsellen en direct live contact met je kunnen zoeken.

Bovenstaand traject doorlopen we precies bij Vacanceselect op dit moment. Een verandering die niet vanuit een bedrijfsvisie maar vanuit een customer centricity standpunt is geschreven. Geen dag is hier hetzelfde. Ik ga jullie op de hoogte houden!

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link