Consument wil meer uitleg van garagemonteur

Consument wil meer uitleg van garagemonteur
  • 25 augustus 2014
  • Redactie

Nederlanders zijn kritisch over de uitleg van een monteur. Het irriteert hen dat zij nooit meteen horen wat er precies aan de auto mankeert. In totaal 47 procent zegt altijd door te moeten vragen, 27 procent mist vaak informatie over wat er daadwerkelijk stuk is en hoeveel de schade kost en 3 procent vraagt na het bezoek aan de garage een second opinion aan bij een concurrent.

Dat blijkt uit een onderzoek door pechhulpverlener Route Mobiel. Volgens Edward Reinderts, commercieel directeur bij de pechhulpverlener, is het belangrijk dat mensen zich inlezen vóór zij met problemen naar de garage gaan. Reinderts: ‘Je van tevoren inlezen vertelt je vaak niet precies wat het probleem is, maar helpt je wel bij het stellen van kritische vragen. Dan kan de monteur ook een betere uitleg geven. Het is dan ook een goede ontwikkeling dat steeds meer mensen gebruikmaken van vergelijkingssites. Kosten worden dan ook transparanter.’
Keuze van garage
Bij de keuze van een garage wegen prijs en service het zwaarst, blijkt uit de cijfers. Bijna 80 procent geeft aan deze twee factoren erg belangrijk te vinden. Iets meer dan 20 procent vindt ook factoren als imago en het merk van de garage belangrijk. Daarnaast spelen bekenden een belangrijke rol bij de keuze voor een geschikte garage: bijna 40 procent van de Nederlanders luistert naar hun vrienden en familie voor advies. De overige 60 procent zoekt de geschikte garage via een zoekmachine, vergelijkingssite of kijkt naar de dichtstbijzijnde garage in de buurt.

Vergelijkingssite
Steven Kop, directeur van garagevergelijksite BesteGarage.nl, onderstreept het resultaat van het onderzoek. Ook hij ziet dat autobezitters kwaliteit en prijs belangrijk vinden. Naast het goed voorbereiden op een bezoek aan een garage is het ook belangrijk om een goede garage te vinden. De vraag hoe kwaliteit te meten is wordt op de vergelijksite opgelost door reviews. ‘Als een garage honderden positieve reviews heeft dan zit het wel goed met de kwaliteit en de prijs. Op ons onafhankelijk platform helpenwij autobezitters een goede garage in de buurt te vinden op basis van reviews, prijs en service.’

comments powered by Disqus