Neckermann verhoogt de klantervaring via drones

Neckermann verhoogt de klantervaring via drones
  • 30 september 2014
  • Redactie

Reisorganisatie Neckermann is een pilot gestart met drones. Bij drie van haar accommodaties is deze videotechniek ingezet om potentiële klanten in staat te stellen een beter beeld van de betreffende vakantiebestemmingen te vormen.

‘De vakantie voorpret begint al bij het boeken van de juiste accommodatie die past bij de wensen van de klant’, zegt Therese Smeets, e-commerce manager Neckermann Reizen. ‘Als diegene via de drone-opnames het hotel al kan beleven, draagt dat bij aan het plezier van de voorbereiding op de daadwerkelijke vakantie. Mensen vinden het leuk als ze vrienden en familie kunnen laten zien waar ze naartoe gaan tijdens hun volgende vakantie. En als ze terug zijn kunnen ze laten zien waar ze geweest zijn. Alles draait om experience, om het delen en beleven en daar spelen wij op deze manier nog meer op in.’

De bewegende beelden, ook wel bird’s eye views genaamd, zijn volgens de reisaanbieder van toegevoegde waarde voor de klant en moeten bijdragen aan een betere klantervaring. Bij positief resultaat zullen er steeds meer video’s beschikbaar komen op de website. Een voorbeeldvideo vind je hier.

comments powered by Disqus