De Efteling verrijkt de online customer experience

Efteling verrijkt de customer experience
  • 8 januari 2015
  • Redactie

‘Wij willen ook langs de digitale weg onze gasten centraal stellen en hen de diensten kunnen bieden die zij op basis van hun profiel verwachten.’ Om die reden gaat De Efteling gebruik maken van het Experience Platform van leverancier Sitecore.

Het attractiepark gaat middels dit platform bouwen een aan geïntegreerde customer journey. Voor De Efteling moet de gastbeleving daar beginnen waar de gast dat wil, dus ook online. ‘Met dit nieuwe platform versterken we de band tussen het digitale en fysieke bezoek. Dat verhoogt het plezier voor onze gasten voor, na en tijdens hun bezoek’, meent Mijke Broeders, manager Digitale Strategie bij het attractiepark. Zij vervolgt: ‘Wij willen ook langs de digitale weg onze gasten centraal stellen en hen de diensten kunnen bieden die zij op basis van hun profiel verwachten. Met het nieuwe platform verrijken we zo niet alleen de customer experience, maar verhogen we ook de marketingefficiëntie.’

Dankzij de personaliseringslag die het Experience Platform mogelijk maakt, verwacht Broeders gasten op een relevante manier te kunnen verrassen en de conversie van anonieme websitebezoeker naar bezoekende te kunnen vergroten.

comments powered by Disqus