Helpdesk Energielabel verwerkt 10.000 calls

Helpdesk Energielabel verwerkt 10.000 calls
  • 13 januari 2015
  • Redactie

De invoering van het nieuwe energielabel zorgt direct voor drukte op de helpdesk Energielabel. Vanaf de jaarwisseling kwamen al meer dan 10.000 calls binnen op het contactcenter. ‘Dat zijn er veel meer dan verwacht.’

Mensen die hun huis verkopen zijn sinds dit jaar verplicht een energielabel aan te vragen, maar er gaat nog veel mis in dit proces. Minister Blok erkent de problemen en werkt aan een oplossing. Aan RTL Nieuws vertelt de directeur van helpdesk Energielabel (Jasper Meerding van ContactCare, red.) dat het voornaamste probleem is dat circa 10 à 15 procent van bellers niet geholpen kunnen worden. ‘Hun probleem wordt veroorzaakt door een systeemfout.’ Zij kunnen bijvoorbeeld niet inloggen op de website waarop ze het energielabel moeten aanvragen. Een ander deel kan zijn huis niet vinden op die site, simpelweg omdat het niet in het systeem staat. Tot slot is er een groep huiseigenaren die wel een energielabel kan aanvragen, maar het verkeerde label toegestuurd krijgt.

Het ministerie van Wonen is verantwoordelijk voor een oplossing. 'Wij werken met man en macht om zo snel mogelijk alle kinderziektes op te lossen en de belastbaarheid van het systeem te vergroten’, aldus een woordvoerder van het betreffende ministerie.

comments powered by Disqus