Sms-actie Dixons valt niet in goede aarde

Sms-actie Dixons valt niet in goede aarde
  • 27 januari 2015
  • Redactie

Webcaremedewerkers van Dixons hadden het druk afgelopen vrijdag. Enkele duizenden mensen ontvingen die middag ongevraagd een sms met een kortingscode van de elektronicaketen en die actie is niet bij iedereen in goede aarde gevallen.

Via Twitter lieten mensen geïrriteerd weten het sms’je van Dixons als spam te ervaren, aangezien ze dit bedrijf nooit toestemming hebben gegeven om reclameberichten te sturen. Velen vragen zich af hoe Dixons aan hun telefoonnummer komt en sommigen schrijven ook nooit iets bij de elektronicazaak te hebben gekocht.




Spam

Dixons-directeur Steven Bakker zegt zich van geen kwaad bewust te zijn. ‘We wilden onze klanten een goed weekend wensen met een leuke actie. Dat is door een aantal mensen echter niet goed ontvangen.’ In reactie stuurde het webcareteam tientallen tweets aan geïrriteerde klanten met excuses of uitleg hoe zij zich voor de reclameberichten kunnen afmelden. Volgens Bakker zijn eveneens mensen blij gemaakt met de sms-actie: de kortingscode is enkele honderden keren gebruikt.

In Nederland is het bij wet verboden om reclameberichten te versturen aan klanten zonder daar expliciet toestemming voor te vragen. Toezichthouder ACM kan bedrijven die de spamregels overtreden boetes opleggen tot € 450.000.

comments powered by Disqus