KCC-medewerkers Huizen van start met JOIN Klantcontact

KCC-medewerkers Huizen van start met JOIN Klantcontact
  • 10 februari 2015
  • Redactie

Het Telefonisch Informatie Centrum (TIC), de afdeling die al het inkomende telefonische verkeer van de gemeente Huizen afhandelt, maakt sinds kort gebruik van JOIN Klantcontact. Deze oplossing van leverancier Decos is de opvolger van Decos KCS.

Circa 300 medewerkers hebben te maken met het nieuwe systeem. De TIC-medewerkers voeren alle klantcontacten in JOIN Klantcontact in. Vervolgens krijgt de behandelend ambtenaar automatisch bericht, waarna de afhandeling via dezelfde oplossing plaatsheeft. Voor de gemeente Huizen is het uitgangspunt van deze tool de verbetering van zowel de dienstverlening als het zaakgericht werken, twee belangrijke speerpunten voor de komende jaren.

Het Nieuwe Werken
Ron Jansen, coördinator IDV gemeente Huizen, zegt namens zijn medewerkers dat zij erg te spreken zijn over de zoekfunctionaliteit van JOIN Klantcontact. ‘In één zoekbalk verkrijg je op basis van diverse gegevensbronnen heel snel informatie. Bovendien is nu inzichtelijk hoeveel klantcontact er is geweest, waar inwoners vragen over hebben en of inwoners überhaupt teruggebeld worden. Erg nuttige informatie die we terug kunnen koppelen aan het management.’

In een volgend stadium wil de gemeente Huizen het systeem ook koppelen met de telefooncentrale en aanwezigheid van medewerkers, zodat er direct doorverbonden kan worden en inzichtelijk is wie belt en welke ambtenaren precies beschikbaar zijn. Die laatste functie is vooral belangrijk, omdat de gemeente op termijn Het Nieuwe Werken wil invoeren.

comments powered by Disqus