Omnichannel leeft bij Leen Bakker

Omnichannel leeft bij Leen Bakker
  • 23 februari 2015
  • Redactie

Meubel—en interieurwinkel Leen Bakker gaat zijn test met tablets en kiosken in zijn vijf proefwinkels een landelijk vervolg geven. De transformatie naar een omnichannel winkelketen staat momenteel bovenaan de prioriteitenlijst. ‘We zitten middenin dit spel’, zei directeur Inkoop & Communicatie Wim Braafhart laatst tijdens een bijeenkomst van VEDIS Retail Platform.

Via zo’n kiosk krijgen klanten toegang tot het volledig online assortiment en kan direct worden afgerekend met een pinpas of creditcard. Aansluitend kunnen winkelmedewerkers met behulp van een tablet producten uit het assortiment van Leen Bakker verkopen. De pilotwinkels staan in Almelo, Duiven, Epe, Veenendaal en Raamsdonksveer. Op den duur wil de retailer tevens met ‘dynamische prijzen’ gaan werken en online bestellingen binnen een uur thuisbezorgen door gebruik te maken van zijn fysieke winkelbestand. Verder maken ‘click & next day’ en click & collect deel uit van de omnichannelpresentatie.

Braafhart onthulde tot slot dat Leen Bakker een driejarenplan heeft opgesteld voor de vijf pijlers die zijn benoemd, te weten service, product, channels, content en marketing. ‘We willen de nummer één in e-commerce in de Benelux worden’, aldus de directeur.

Bron: RetailNews

comments powered by Disqus