Zilveren Kruis richt online dorpsplein in

Zilveren Kruis richt online dorpsplein in
  • 26 februari 2015
  • Redactie

Een online dorpsplein waar klanten, niet-klanten, patiënten en zorgexperts elkaar kunnen ontmoeten. Met die gedachte in het achterhoofd is de Zilveren Kruis Community gebouwd. Bezoekers kunnen via dit nieuwe platform vragen stellen of beantwoorden, onderling kennis en ideeën delen en hun mening geven over zorg en gezondheid.

Annemiek Heijer, directeur Klant Contact bij Zilveren Kruis: ‘Wat we met de community willen bereiken, is een groep betrokken mensen die met elkaar en met ons in gesprek zijn over wat voor hen belangrijk is als het gaat om zorg en gezondheid.’

Multiloog
Middels dit online dorpsplein meent de zorgverzekeraar in te spelen op drie trends die de communicatie steeds vaker beïnvloeden: 

  1. Van dialoog naar multiloog. In de fysieke wereld is een gesprek vluchtig en vaak beperkt tot twee mensen. Door toenemende digitalisering verplaatst de dialoog zich naar de virtuele wereld. Mobiele apparaten worden steeds slimmer en zijn altijd connected, waardoor het online contact sterk toeneemt. De dialoog wordt hiermee een ‘multiloog’ die wordt vastgelegd en bewaard. Binnen de Zilveren Kruis Community kun je gesprekken van anderen real-time volgen, maar de informatie uit de dialoog kan ook later worden geraadpleegd.
  2. Health = Wealth. Een goede gezondheid is één van de belangrijkste waarden in een menselijk leven. Steeds meer Nederlanders gebruiken online bronnen om gezondheid gerelateerde informatie te verzamelen. Het is daarom belangrijk dat zorgverzekeraars mensen toegang geven tot kwalitatief hoogwaardige informatie via online kanalen. Zilveren Kruis bundelt informatie die beschikbaar komt vanuit de community in een kennisbank die voor iedereen op elk moment beschikbaar is.
  3. Review economy. De kritische consument wil niet alleen mooie beloftes of verhalen, maar real-time zien wat een organisatie doet, hoe ze naar klanten reageert en wat voor ervaring anderen hebben met de dienstverlening. Deze informatie bepaalt voor een groot deel of iemand kiest voor een merk. Via de community laat de zorgverzekeraar in kwestie ervaringen in zorg en gezondheid zien, onder andere met een blog die ingaat op nieuws en actualiteiten. Ook is een ‘denk mee’-omgeving gecreëerd waar bezoekers om hun bijdrage wordt gevraagd in de verbetering van de dienstverlening.   

Bekijk hieronder de bijbehorende video.

comments powered by Disqus