CDDN voegt klantintelligentie toe via Experian

CDDN voegt klantintelligentie toe via Experian
  • 5 maart 2015
  • Redactie

CDDN, beheerder van het Bel-me-niet register, en informatieleverancier Experian hebben hun samenwerking versterkt. Marketeers kunnen hierdoor niet alleen hun database opschonen met behulp van CDDN’s Consumenten Basisadministratie (CBA), maar hebben nu ook toegang tot Experian’s diepgaande informatie over klantgedrag.

‘Het is heel spannend om te weten wie je klanten zijn. Waar ze wonen, welke media ze consumeren en hoe ze hun geld besteden’, stelt Jan Louwris, sales & marketing director van Experian. In zijn optiek krijgt die kennis echter een meerwaarde als een marketeer gebruik maakt van actuele adres- en contactgegevens en zijn klant kan bereiken. Volgens Martijn de Boer, ceo van CDDN, wordt door de samenwerking tussen Experian en CDDN de basis gelegd voor alle marketingactiviteiten. ‘Met de CBA zorgen we ervoor dat big data actueel en betrouwbaar wordt. Dankzij de samenwerking met Experian voegen we klantintelligentie toe. Met slimme data zorgen we ervoor dat er een betrouwbaar datafundament wordt gelegd om efficiënt en doeltreffend campagnes in te richten.’

In een eerder gesprek met CustomerFirst sprak De Boer al zijn verbazing uit over de hype rondom Big Data. ‘Je kunt je gek analyseren en scheel profileren met data, maar als jouw klant niet op het jouw bekende adres woont, is al deze gecombineerde informatie helemaal niets waard.’

comments powered by Disqus