Cirrus Staffing Services test TalentPitch

Cirrus Staffing Services test TalentPitch
  • 16 maart 2015
  • Redactie

Cirrus, het ABU uitzendbureau voor banen binnen de contactcenterbranche, is een pilot gestart met Harvers TalentPitch. Insteek van deze sollicitatietool is te onderzoeken of de efficiency van het werving- en selectieproces kan worden verbeterd, met behoud van een zeker kwaliteitsniveau.

Cirrus-directeur Erwin Plantema constateert dat de hele manier van recruitment de afgelopen jaren sterk veranderd is. ‘Wij gebruiken al enige tijd online technieken, video’s, assessments en kennistesten via internet. Of de TalentPitch ons daarbij helpt, willen wij nu verder onderzoeken. Deze pilot moet gaan uitwijzen of de selectietool voordeel biedt voor onze klanten en sollicitanten.’ Plantema streeft er bovenal naar dat het resultatenrapport van een kandidaat uitgebreid kan worden met meer uitleg bij de scores, zodat de uitkomsten ook goed te begrijpen zijn voor klanten van de uitzendorganisatie.

Gedurende de pilot zet Cirrus de TalentPitch online in voor een deel van de kandidaten. Het bedrijf verwacht zo een grotere doelgroep te kunnen aanspreken, zoals mensen die niet fysiek langs kunnen komen en op afstand willen solliciteren. Onder meer de gemeente Amsterdam en het Belgische contactcenter E2C zetten de sollicitatietool reeds in.

 

comments powered by Disqus