DBF start met webcare voor klanten

DBF start met webcare voor klanten
  • 8 april 2015
  • Redactie

Volledig uitbesteden van webcare is vanaf begin april mogelijk aan DataBase Fulfilment (DBF). Binnen het contactcenter van de organisatie is een team van webcarespecialisten actief dat klanten bijstaat op het gebied van webcaremonitoring op Twitter en Facebook.

Jan-Alix Kruizinga van DBF: ‘Webcare maakt essentieel onderdeel uit van de totale contactstrategie. Voor ons is het dan ook een logische toevoeging aan ons palet van dienstverlening op het gebied van klantcontact. Hiermee willen we onze klanten nog verder ontzorgen. Social media zijn voor bedrijven steeds belangrijkere kanalen als het gaat om communiceren met klanten, maar tegelijkertijd grillige en snelle media. We zien dat veel van onze klanten niet de capaciteit maar ook niet de kennis en kunde hebben om webcare zelf op professionele wijze op te zetten en in te bedden in hun organisatie. Dit, terwijl je online reputatie als bedrijf juist in deze tijd van cruciaal belang is.’

Merkimago klanten
Wat de kunde van het webcareteam betreft, houdt juist reageren op tweets en Facebook-berichten volgens Kruizinga in: ‘In het ene geval kun je met humor reageren op vragen of opmerkingen van klanten. In het andere geval is een zakelijke, formele reactie meer op zijn plaats. Door op de juiste manier te reageren wek je sympathie bij je klanten. In sommige gevallen geeft het je imago als bedrijf zelfs een enorme boost. Ons uitgangspunt is dat klanttevredenheid en het merkimago van onze klanten altijd gewaarborgd moeten zijn.’

comments powered by Disqus