Juridisch Loket vaker online bezocht

Juridisch Loket vaker online bezocht
  • 18 juni 2015
  • Redactie

Antwoorden op juridische vraagstukken worden steeds vaker online gezocht. Volgens het jaarverslag over 2014 nam het aantal online bezoekers van het Juridisch Loket toe met ruim twintig procent ten opzichte van het jaar daarvoor. In totaal werd meer dan drie miljoen keer op de betreffende website afgestemd.

Ongeveer veertig procent van alle vragen die het Juridisch Loket afgelopen jaar behandelde, had betrekking op onderwerpen als echtscheiding, alimentatie en ontslag. Ook gingen veel vragen over online misstanden en signaleerde het Juridisch Loket problemen over onduidelijke websites waarbij klanten vastzaten aan een abonnement, bijvoorbeeld na het aanvragen van een proefpakket of het opvragen van informatie.

In 2014 werd bij het Juridisch Loket gekenmerkt door bezuinigingen. Met minder medewerkers aan de telefoon en balie ontstonden lange wachttijden. De overgebleven juristen realiseerden samen bijna 900.000 klantcontacten. In het jaarverslag spreekt de instantie de verwachting uit dat het online bezoek verder zal toenemen en het persoonlijk contact zal afnemen als gevolg van het inkrimpende budget en de daardoor beperkte openingstijden.

comments powered by Disqus