Apple Watch valt in de smaak bij merken

Apple Watch valt in de smaak bij merken
  • 16 juli 2015
  • Redactie

KLM, ING en ABN Amro laten weten een app te hebben ontwikkeld voor de Apple Watch. Vanaf 17 juli is de smartwatch eveneens in ons land verkrijgbaar.

KLM heeft de applicatie geïntegreerd. De app voor de Apple Watch toont onder meer de resterende tijd tot vertrek, instapkaart en eventuele gewijzigde vluchtinformatie. Tijdens de vlucht kunnen reizigers met zo’n innovatief klokje ook zien wat de resterende vluchtduur is, evenals het aantal gespaarde airmiles. KLM-topman Tjalling Smit merkt op dat het toevoegen van de Apple Watch app aan de digitale diensten van het luchtvaartbedrijf perfect past ‘bij KLM’s ambitie om de klant de juiste service op het juiste moment en de juiste plaats te bieden’. Hij stelt dat het persoonlijke karakter van de Apple Watch veel mogelijkheden biedt om deze belofte in de toekomst verder uit te breiden. In maart dit jaar maakte KLM bekend te experimenteren met een app voor de Android Smartwatch.

Banken
Niet alleen de reissector is bekend met de Apple Watch, ook ING en ABN Amro hebben zich ‘bewapend’ in de vorm van een app. Klanten van de genoemde bankinstanties kunnen zodoende hun saldo op hun horloge checken, waardoor zij niet hun smartphone uit hun broekzak of tas hoeven te halen. Klanten van ABN Amro kunnen met de app Alert & Check ook de laatste vijf bij- en afschrijvingen lezen op hun Apple Watch, plus een seintje te krijgen wanneer zij salaris ontvangen of zodra het saldo een bepaalde ondergrens bereikt.

Het goedkoopste ‘klokje’ kost € 419 (38 millimeter-model), het 42 millimeter-model kost € 469.

comments powered by Disqus