Walmart appt direct met klanten

Walmart appt direct met klanten
  • 24 september 2015
  • Redactie

Een simpel berichtje met alleen ‘hi’ is voldoende voor consumenten om snel in contact te komen met servicepersoneel van de Amerikaanse supermarktketen Walmart. De nieuwe dienst heet Walmart Simple Text.

Zodra een klant een chatconversatie start en vraagt waar gezochte producten zich bevinden en of ze nog op voorraad zijn, krijgt hij direct antwoord van een winkelmedewerker. Ontwikkelaar Twilio bedacht de nieuwe dienst uit onvrede over de onoverzichtelijkheid van grote winkelvestigingen. ‘Als ik naar Walmart ga en op zoek ben naar een zak chips, dan wil ik die meteen kunnen vinden, afrekenen en weer naar huis’ vertelt Rachel Tsao van Twilio aan TechCrunch. ‘Op zo’n moment heb ik geen zin om eerst de hele winkel te moeten verkennen. Zo is het idee voor de service ontstaan.’

Samen met de ontwikkelaar onderzoekt de supermarktketen momenteel hoe de chatdienst verder kan worden ontwikkeld, zoals opname van deze functionaliteit in de officiële app van Walmart.

comments powered by Disqus