KLM test met FlightFunding kracht van social media

KLM test met FlightFunding kracht van social media
  • 8 oktober 2015
  • Redactie

KLM stelt zijn social media-kanalen ter beschikking voor een FlightFunding-experiment: Juanita uit Schijndel krijgt vandaag 24 uur de kans om met behulp van KLM’s social media vrienden een vlucht naar haar familie in Canada te laten ‘flightfunden’.

Karlijn Vogel-Meijer, manager Social Media van de luchtvaartmaatschappij, zegt met dit experiment de kracht van KLM’s sociale netwerk te willen testen. ‘Uit de stapel FlightFunding-verzoeken lootte het webcareteam het verhaal van Juanita. Zij heeft haar familie in Canada al jaren niet gezien. Haar kleinkind van 5 jaar oud heeft ze zelfs nog nooit in levenden lijve ontmoet! Juanita had gespaard voor een ticket, maar door verdrietige persoonlijke omstandigheden is haar droom om hen te bezoeken vervlogen’, licht ze kort de actuele casus toe. Vogel-Meijer, die aangeeft door ‘trial and error’ groot te zijn geworden op social media, is benieuwd waar dit experiment naartoe gaat. De oproep van Juanita is vanmorgen geplaatst op alle sociale media-kanalen die KLM toepast. Doneren kan tot morgenochtend 7.00 uur. De social media manager is hoopvol: ‘Met meer dan 12 miljoen fans wereldwijd moet het toch mogelijk zijn om het bedrag voor een ticket bijeen te krijgen?’

De luchtvaartmaatschappij biedt sinds 2010 24/7 social media-service in veertien talen. Per week beantwoorden meer dan 150 social media-servicemedewerkers zo’n 70.000 berichten van klanten en fans.

comments powered by Disqus