Boodschappen bestellen via WhatsApp

Boodschappen bestellen via WhatsApp
  • 23 december 2015
  • Redactie

Supermarktketen Spar stelt consumenten in het Gelderse Vuren en het Noord-Brabantse Dussen vanaf januari in staat hun boodschappen te bestellen door middel van WhatsApp. De pilot is enkel bedoeld voor klanten uit genoemde plaatsen.

Om een order door te geven via WhatsApp geven klanten bij hun eerste bestelling hun adres en postcode door. De winkelier geeft akkoord met een ‘duimpje omhoog’, verzamelt de producten in de winkel en levert ze, in sommige gevallen gratis, binnen het uur af. ‘We streven naar levering binnen 60 minuten’, vertelt de Vurense Spar-franchiser Van der Beek aan Distrifood. ‘Mocht het langer gaan duren, doordat bijvoorbeeld de personele bezetting dat niet toelaat, dan laten we dat de klant weten.’ Bestellingen vanaf € 15 worden gratis thuisbezorgd, daaronder betalen klanten € 2,50 servicekosten.

Indien de pilot succesvol blijkt, zal de dienst vanaf het tweede kwartaal van 2016 eveneens beschikbaar zijn voor omliggende locaties.

Videobellen
De Duitse blog Macerkopf meldt intussen dat WhatsApp binnen een aantal weken een videochatfunctie introduceert. Zodra een videogesprek start wordt het beeld van de gesprekspartner over het gehele scherm weergegeven, net als bij Skype of Facetime. Binnen een kleiner, verplaatsbaar vakje wordt het beeld van de gebruiker zelf getoond. Er kan gewisseld worden tussen de camera aan de voor- en achterkant.

comments powered by Disqus