Facebook rolt klantcommunicatietools uit

Facebook rolt klantcommunicatietools uit
  • 10 december 2015
  • Redactie

Facebook introduceert meerdere tools die retailers en andere bedrijven helpt om de communicatie met hun klanten te managen. Onder andere de gemiddelde reactietijd op de pagina kan nu worden aangegeven.

Afgelopen zomer rolde de sociale netwerksite al een feature uit die per pagina aangeeft hoe snel een organisatie reageert, schrijft Twinkle (zusterblad CustomerFirst). Online retailers die in negentig procent van de tijd binnen vijf minuten antwoorden op vragen van klanten, krijgen de status ‘zeer ontvankelijk voor berichten’. Met de nieuwe tools moeten meer bedrijven de consument laten weten hoe snel zij reageren. Een pagina-eigenaar kan onder meer handmatig een gemiddelde reactietijd selecteren: ‘binnen minuten’, ‘binnen het uur’, ‘binnen uren’ en ‘binnen een dag’. Daarnaast berekent Facebook zelf ook de gemiddelde tijd waarin de ondernemer reageert.

De betreffende periode kan verschillen van de handmatig ingestelde tijd. ‘Zo kunnen bedrijven hun reactietijd op één dag zetten, terwijl zij in werkelijkheid binnen uren reageren. Daardoor heb je zelf de controle over de verwachtingen van de consument’, schrijft Facebook.

comments powered by Disqus