Xerox deelt managementinfo via Apple Watch

Xerox deelt managementinfo via Apple Watch
  • 21 december 2015
  • Redactie

Xerox Customer Care EMEA zet sinds kort de Apple Watch in voor het virtueel aansturen van projectteams. Samen met Interactive Intelligence en KPN Contact Center ontwikkelde de klantcontactspecialist een applicatie ontwikkeld die real-time managementinformatie weergeeft.

Met de Apple Watch komt Xerox naar eigen zeggen tegemoet aan de vraag van teamleiders en opdrachtgevers om sturingsinformatie over het verloop van een project snel, eenvoudig en altijd en overal toegankelijk te hebben. De applicatie toont desgewenst actief alerts, bijvoorbeeld bij het overschrijden van vooraf gestelde waarden of het behalen van specifieke doelen.

KPI’s checken
‘We zien steeds vaker dat projecten op verschillende locaties worden uitgevoerd, vaak zelfs in verschillende landen als het gaat om offshoring’, vertelt Leon van Adrichem, VP CallCenter Technology Europe & APAC van Xerox. ‘Teams zijn steeds virtueler en teamleiders zijn op verschillende locaties actief. Voor hen is het noodzakelijk om eenvoudig hun belangrijkste KPI’s te kunnen bijhouden. De Apple Watch is daarvoor nu, naast de tablet die we al gebruiken, een nieuwe optie. Daarnaast kunnen ook onze opdrachtgevers met één blik op hun pols nu zien hoe hun project loopt en of er misschien bijzonderheden zijn. Dit soort extra service leveren wij graag.’

De app op het horloge werkt nauw samen met een bijbehorende app op de iPhone. Naast de huidige opties wordt het binnenkort ook mogelijk om grafieken en taartdiagrammen te tonen. Uiteindelijk zal straks alle essentiële managementinformatie altijd en overal beschikbaar zijn. Xerox’ facilitair contactcenter werkt op 35 locaties waar 8.000 agenten actief zijn voor honderden opdrachtgevers.

De samenwerking is onlangs door Interactive Intelligence ook bekroond met een Partnership Award.

comments powered by Disqus