HappyCustomers doet niet aan Blue Monday

HappyCustomers doet niet aan Blue Monday
  • 18 januari 2016
  • Redactie

De door de Britse psycholoog Cliff Arnall in het leven geroepen Blue Monday staat vandaag weer op het programma, oftewel de meest deprimerende dag van het jaar. Bij HappyCustomers is het glas echter half vol, vandaar dat de expert in ICT-servicemanagement juist vandaag ServiceDeskdDay viert en zijn servicemedewerkers in het zonnetje zet.

‘Juist een dag als Blue Monday vraagt veel van servicedeskmedewerkers’, licht Erna Froon van HappyCustomers toe. ‘Als het lontje kort is hoeft er maar iets mis te gaan om de gemoedsrust van eindgebruikers te verstoren. Een positief ingestelde servicedeskmedewerker is dan meer dan ooit welkom. Door deze dag uit te roepen tot ServiceDeskDay, spreken we met een dikke knipoog de waardering uit naar onze mensen. We roepen dan ook iedereen op een bericht achter te laten via Servicedeskday.nl of via Facebook of Twitter.’

Blue Monday ontstond in 2015. Arnall bedacht een formule waaruit zou blijken dat de maandag van de laatste volle week van januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Dit zou te maken hebben met het feit dat goede voornemens mislukt zijn, vakanties ver weg lijken, de dagen donker zijn en de maandag voor veel mensen de eerste dag van de werkweek is. Hoewel Arnall in academische kringen overladen is met kritiek, krijgt het fenomeen veel aandacht.

comments powered by Disqus