KLM linkt reizigers aan locals

KLM linkt reizigers aan locals
  • 22 februari 2016

KLM kondigt de zogenoemde ‘Layover with a Local’-service aan. Op basis van hun sociale profiel brengt de nieuwe dienst overstappende passagiers op Schiphol in contact met lokale inwoners uit Amsterdam die graag nieuwe mensen ontmoeten. De app is speciaal bedoeld voor reizigers met een overstaptijd van minimaal zes uur.

In plaats van tijd door te brengen op Schiphol, kunnen reizigers dankzij deze service het centrum van Amsterdam verkennen. KLM koppelt hen aan locals in Amsterdam, waarbij rekening wordt gehouden met taalvoorkeur en interesses. Bij aankomst op Schiphol krijgt de reiziger via de applicatie heldere instructies en een gratis NS-retourtje naar Amsterdam Centraal, waar hij of zij door de local wordt opgewacht. Na de ontmoeting helpt de app de reiziger tijdig terug te keren naar de luchthaven.

Ontdekken
‘Dit initiatief past helemaal bij KLM’s positionering als social luchtvaartmaatschappij’, vindt Tjalling Smit, SVP Digital bij Air France KLM. Hij geeft aan dat zo’n 70% van alle passagiers van de betreffende vliegtuigmaatschappij op Schiphol overstapt. ‘Daarom hebben wij deze nieuwe service in het leven geroepen. Waar reizigers anders zouden wachten op de luchthaven, bieden wij hen nu een unieke kans om Amsterdam te ontdekken en nieuwe mensen te ontmoeten. Bovendien kan dit bliksembezoek reizigers op het idee brengen een keer terug te komen om de rest van de stad te zien.’

De Layover with a Local-app is half maart te downloaden in de App Store. Alvast aanmelden.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link