Zalando wil ‘onvergetelijke winkelervaring’ bieden

Zalando wil ‘onvergetelijke winkelervaring’ bieden
  • 17 maart 2016
  • Redactie

Online retailer Zalando test momenteel ‘Retour on Demand’. Deze service maakt het voor bedrijven mogelijk om leveringen of zendingen die terug moeten worden gestuurd, nog dezelfde dag te laten plaatshebben. Zalando-klanten in Amsterdam kunnen er al gebruik van maken. Bovenal is de dienst gratis tijdens de proefperiode.

Retour on Demand is een nieuwe dienst van Local Express, dat weer onderdeel is van PostNL. Zalando begeleidt consumenten die een aanschaf terug willen sturen via de website naar de pagina van Local Express. De consument kan hier kiezen uit tijdvakken van maximaal één uur tussen 08.00 en 21.00 uur op dezelfde dag. Local Express haalt het pakket op bij de consument en verzorgt het complete retourproces. De eerste gebruikers zijn enthousiast, reden te meer om de pilot te verlengen.

‘Zalando’s voornaamste doel is de consument een onvergetelijke winkelervaring te geven. Daarbij draait alles om gemak. De proef met Retour on Demand en de samenwerking met Local Express is een belangrijke eerste stap in die richting en helpt ons bij het testen van innovaties waarmee we het serviceniveau voor onze Nederlandse klanten verbeteren’, zegt Donna Darthuizen, Country Cluster Head Benelux van de online retailer.

comments powered by Disqus