McDonald's rolt Table Service verder uit

McDonald's rolt Table Service verder uit
  • 21 april 2016
  • Redactie

McDonald's biedt inmiddels in 25 van haar restaurants in Nederland ‘Table Service’ aan; de mogelijkheid voor gasten om na het plaatsen van een bestelling deze aan tafel door een servicemedewerker te laten serveren. De hamburgerketen speelt hiermee naar eigen zeggen in op de klantbehoefte.

Vorig jaar in juni hield McDonalds’ in Purmerend een pilot met het genoemde tafelconcept. Hieruit kwam naar voren dat gasten deze service waarderen: ze ervaren minder wachttijd en meer comfort, doordat zij na een bestelling bij de bestelkiosk meteen aan tafel plaats kunnen nemen. ‘Ook geven gasten aan dat Table Service zorgt voor een betere restaurantbeleving. Hierbij spelen de vriendelijkheid en de persoonlijke benadering van de servicemedewerkers een belangrijke rol. Table Service is vooral voor gezinnen erg praktisch. Ouders hebben minder om handen en kunnen de volledige aandacht aan hun kinderen geven.’
Aanvullend zegt algemeen directeur Manu Steijaert goed te luisteren naar wat gasten van McDonald’s verwachten. ‘Dat doen we zowel op gebied van nieuwe producten, als op het gebied van nieuwe diensten die het verblijf in onze restaurants veraangenamen. Table Service is daar een mooi voorbeeld van. Het laat zien dat McDonald’s in staat is om verrassende concepten door te voeren die bij gasten en medewerkers in goede aarde vallen.'


Het ‘tafelbedienconcept’ wordt de komende maanden verder uitgerold, naar uiteindelijk zo’n 50 restaurants dit jaar in Nederland.

Klachtenapp
In Japan bracht het foodmerk ruim een jaar terug een app op de markt waarmee klanten direct hun gevoelens, meningen en verzoeken met de hamburgerketen kunnen delen. ‘Doel hiervan is het versterken van ons vermogen om naar klantgeluiden te luisteren’, aldus een woordvoerder van McDonald’s Japan Holdings.

comments powered by Disqus