NCCA Awards 2016: 3x goud, 3x zilver, 5x brons

NCCA Awards 2016: 3x goud, 3x zilver, 5x brons
  • 21 april 2016

Met goud op zak zijn ABN Amro, Centralpoint.nl en KPN/EarlyBridge de grote winnaars van de Nationale Contact Center Awards 2016. Tijdens het CustomerFirst Gala zijn vanavond tevens drie zilveren en vijf bronzen NCCA Awards uitgereikt, is de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland verstrekt en is onthuld welk geldbedrag de deelnemende contactcenters aan de Plantronics Team Trophy dit jaar hebben opgehaald voor het goede doel.

Goud
ABN Amro won goud in de categorie Customer Strategy. De jury was onder de indruk van de klantcontactstrategie ‘Overal & Altijd’ van de bank en noemde dit ‘een innovatief concept dat direct inspeelt op de behoefte van de klant en nog niet eerder op deze schaal werd toegepast in deze branche’. De resultaten, een ‘zeer hoge klant- en medewerkertevredenheid, een aanzienlijke conversieverhoging en een significante kostenreductie’, waren volgens de jury doorslaggevend voor goud.
Nog meer goud was er voor Centralpoint.nl, een duidelijke winnaar in de categorie Technology. Voor zijn webshop ontwikkelde de online retailer een bijzondere chatfunctie met een human touch, die de omzet spectaculair deed stijgen. ‘Eén van de meest vergaande chatoplossingen die de jury tot nu toe zag.’
KPN en EarlyBridge wonnen als samenwerkingsverband de gouden Partnership Award. De jury prees de ‘volledige transparantie’ in de duurzame samenwerking die overtuigende resultaten opleverde. ‘1 + 1 = 3’, zo luidde het oordeel.

Zilver
De gemeente Amsterdam nam een zilveren Customer Strategy Award in ontvangst. Het overheidsbedrijf vertaalde complexe producten en wetgeving zoveel mogelijk naar de belevingswereld van de burger.
Telecomaanbieder T-Mobile won een zilveren bokaal voor zijn agile/ scrum-werkwijze in de categorie Technology.
Waterbedrijf Vitens is door de jury beloond met een zilveren HRM Award. De organisatie realiseerde een grote omslag in het HR-beleid. ‘Vitens zet een grote stap met empowerment van medewerkers, waarbij ook duurzame inzetbaarheid wordt nagestreefd’, aldus de jury.

Brons
Philips
ontving de bronzen Customer Strategy Award voor de consistente vertaling van feedback van eindklanten, retailers en servicepartijen naar een beter en makkelijker te onderhouden product.
De nieuwe verhuisoplossing van Essent werd beloond met een bronzen Technology Award. De toepassing is nog maar kort in gebruik, maar nu al een veelbelovende verbetering van de klantenbinding.
Het samenwerkingsverband Xerox/Ziggo was, na zorgvuldige weging van de criteria, gelijkwaardig aan dat van Eneco/Arvato/Cendris. Beide combinaties kregen dan ook een bronzen Partnership Award van de jury. De cases maakten indruk, maar moeten hun beloftes nog waarmaken.
Cendris Customer Contact ontving brons in de categorie HRM. Met de 4DX-methode van Sean Covey heeft het bedrijf gekozen voor een nieuwe inrichting van de organisatie. De jury: ‘De impact op medewerkers en klanten blijkt positief. Verloop en verzuim daalden, terwijl de klanttevredenheid toenam.’


NCCA Special
De beoordeling van de NCCA Awards gebeurt door een vakjury per categorie. De juryleden bestudeerden de ingezonden cases en brachten bezoeken op locatie. De resultaten van de jurering werden voorgelegd en gewogen door de hoofdjury (bericht over de genomineerden). Uitgebreide juryrapportage en een beschrijving van de winnende cases staan in de special over de NCCA Awards die de bezoekers van het CustomerFirst Gala na afloop meekregen. De special verschijnt eveneens bij CustomerFirst nummer 5 (publicatie eind mei).

Plantronics Team Trophy
Vanavond werd eveneens duidelijk dat de deelnemende contactcenters aan de Plantronics Team Trophy 2016 samen € 33.829 hebben opgehaald voor KWF Kankerbestrijding, het goede doel van dit jaar. Gedurende twee weken in februari hebben in totaal zes contactcenters - Call-IT, ClikQ, PCS, Telfort Zakelijk, Transcom en VANAD Engage - zich met veel enthousiasme ingezet. Naast de opbrengst in euro’s leverden de deelnemende teams een waardevolle bijdrage in de vorm van een management summary. Gebaseerd op informatie verkregen uit de servicecalls, biedt dit beknopte adviesrapport het goede doel verbetersuggesties, aandachtspunten en waardevolle inzichten over hun donateurs.

KBVNL
Het CustomerFirst Gala bood ook een podium aan de uitreiking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Telecombedrijf Simyo mag deze titel een jaar lang voeren, zo bleek uit de bekendmaking van onderzoeksbureau SAMR. Meer details hierover lees je in dit afzonderlijke nieuwsbericht op CustomerFirst.nl. En bekijk hier de foto's van het gala.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link