Consumenten hekelen lange wachttijden

Consumenten hekelen lange wachttijden
  • 23 mei 2016
  • Redactie

Ruim 28 procent heeft een hekel aan lange wachttijden bij organisaties terwijl ze aan de telefoon zitten. Daar ergeren Nederlanders zich het meest aan als het gaat om bereikbaarheid.

Klanten zijn ook van mening dat de telefoon niet snel genoeg wordt opgenomen. Dit euvel staat op de tweede plaats (19%). Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek uitgevoerd onder 1.044 consumenten.

Infopact gaf opdracht voor het onderzoek. Daaruit blijkt ook dat te vaak worden doorverbonden eveneens een frustratie is van de consument (16%). Overigens zijn de meningen van mannen en vrouwen rondom de grootste ergernissen verschillend. 
Het feit dat het te lang duurt voordat een gesprek wordt opgenomen, staat bij mannen met 22 procent op de tweede plek. Vrouwen vinden te vaak doorverbonden worden (17%) irritant, of niet worden teruggebeld wanneer het bedrijf niet opneemt (15%). 
Het niet achter kunnen laten van een voicemailbericht, ervaren de respondenten als minst ergerlijk (5%).

Volgens Robin de Weert, manager marketing & productmanagement bij Infopact is het nuttig om te achterhalen waar de knelpunten zitten. Zo kunnen ondernemers ergernissen rondom telefonische bereikbaarheid verminderen. Met diverse telefonieoplossingen is het mogelijk om duidelijkheid te scheppen, bijvoorbeeld via een real-time beschikbaarheidsweergave.
Infopact heeft de resultaten op een rij gezet in het rapport ‘Telefonische bereikbaarheid in het MKB’. 

 

comments powered by Disqus