Handvatten voor Customer Engagement verzekeraars

Handvatten voor Customer Engagement verzekeraars
  • 20 mei 2016
  • Redactie

Om naast alle startups voort te blijven bestaan is het voor traditionele verzekeraars cruciaal om te investeren in een goede klantrelatie, die zowel sterk is op persoonlijk gebied als op digitaal vlak. Dit stelt CRM Partners, specialist op het gebied van Customer Engagement in de financiële sector, in haar nieuwste whitepaper ‘Het DNA van klantgerichte disruptors’.

In het whitepaper worden een aantal best practices van succesvolle disruptors, zoals Metrobank en USAA, Amerikaanse financieel dienstverlener, uiteengezet en krijgen verzekeraars tips aangereikt over hoe zij Customer Engagement kunnen vormgeven binnen de organisatie.

Disrupt or die
Startups schieten als paddenstoelen uit de grond en veranderen de regels van het spel in de financiële sector. Klassieke financiële spelers hebben echter het vermogen zich te onderscheiden als zij gebruikmaken van het kapitaal dat zij al in huis hebben: data en inhoudelijke marktkennis. Wanneer zij daarnaast blijven innoveren op het digitale vlak én de emotionele snaar bij de klant weten te raken, blijven zij top of mind en zullen zij niet ondersneeuwen door nieuwe toetreders tot de markt. 

Aad Schulten, verantwoordelijk voor het FinanceLab bij CRM Partners: “We zien nog te vaak dat verzekeraars vasthouden aan oude technieken en processen. Nu is het moment om daar verandering in te brengen en volledig de focus te leggen op de klantbehoeften. Dit vergt een hervorming van de klantrelatie op digitaal en menselijk vlak. Alleen door het breed uitdragen van Customer Engagement en het hebben van klantobsessie, kom je tot een trouwe fanbase. Deze verzekeraars zullen met kop en schouders boven concurrenten uitsteken en gaan een rooskleurige toekomst tegemoet.”

Het whitepaper ‘Het DNA van klantgerichte disruptors’ is te downloaden via: https://www.crmpartners.nl/resources/whitepapers/het-dna-van-klantgerichte-disruptors

comments powered by Disqus