Volvo wil 'delivery experience' ontwrichten

Volvo wil 'delivery experience' ontwrichten
  • 11 mei 2016
  • Redactie

Volvo streeft ernaar om online orders binnen twee uur na bestelling af te leveren in de auto van de klant. Hiertoe is het automerk een samenwerking aangegaan met de Zweedse startup urb-it. De zogeheten ‘In-car Delivery Service’ moet dit jaar nog beschikbaar komen in verschillende Europese steden.

Met deze dienst meent Volvo van je auto een bezorglocatie te maken. Met behulp van een app kunnen bezorgers eenmalig digitale sleutels gebruiken om een autoklep te openen. Op datzelfde moment krijgt de eigenaar van de auto een bericht. Na de aflevering wordt de auto weer vergrendeld. ‘Op deze manier elimineren wij op effectieve wijze bezorgfouten’, aldus Bjorn Annwall, senior vice president Marketing Sales & Service at Volvo Car Group.


Persoonlijke bezorger
urb-it heeft een pool van studenten en andere parttimers die per bezorging betaald krijgen. Op basis van beschikbaarheid en geolocatie kunnen klanten een persoonlijke ‘urber’ selecteren voor het ophalen van producten (bij een winkel, magazine of restaurant) en de aflevering daarvan. De naam van de bezorger wordt altijd aan de klant gecommuniceerd. Overigens werkt de In-car Delivery Service alleen in de nieuwste modellen van het automerk. Stockholm heeft de primeur, later dit jaar breidt de dienst uit naar andere Europese steden.

Bekijk ook het VideoFirst-filmpje over Volvo’s In Car Delivery Service (november 2015).

comments powered by Disqus