Facebook geschikt voor B2B marketing

Facebook geschikt voor B2B marketing
  • 8 juni 2016
  • Redactie

Facebook is een goed kanaal voor B2Bmarketing. Een kwart (24 procent) van de zakelijke beslissers kijkt naar Facebook als sociaal kanaal om informatie te zoeken voor een aankoop. Dat maakt het voor B2B marketing meer populair dan Twitter en LinkedIn.

Dit brengt het rapport Changing of Influence aan het licht. Hierin werd senior managers gevraagd naar gebruikte informatiekanalen bij een aankoopbeslissing. 

Niet zelf
Rept een kwart over Facebook; LinkedIn wordt slechts door 17 procent van de beslissers genoemd. Het scoort beter dan Twitter, dat voor slechts 6 procent van de kopers een primaire informatiebron is. Bijzonder: 30 procent van de marketeers is niet van plan Facebook in de eigen B2B-marketing te gebruiken. 

Aan het onderzoek werkten 1.000 marketing- en IT-beslissers mee. Zij zijn werkzaam bij grote organisaties in diverse sectoren in Australië, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Nieuw-Zeeland, Spanje en de Verenigde Staten.

Het rapport is het resultaat van samenwerking tussen het PR-netwerk Hotwire (onder andere Yellow Communications) en het onderzoeksbureau Vanson Bourne, waarin senior managers gevraagd werd naar gebruikte informatiekanalen bij een aankoopbeslissing. 

 

comments powered by Disqus