Leapp-robot handelt klantcontact winkel af

Leapp-robot handelt klantcontact winkel af
  • 22 juni 2016
  • Redactie

Leapp zet in zijn vestiging in Apeldoorn een robot in als verkoopmedewerker. Een Europese primeur in de retailsector, beweert de verkoper van refurbished Apple-producten.

De gadget is uitgerust met een iPad-scherm, waarmee met klanten in de winkel kan worden gecommuniceerd. Vergelijkbaar met een Skype-gesprek, aldus het retailbedrijf. De telepresencerobot op wielen, die is ontwikkeld door het Amerikaanse bedrijf Double, kan door een medewerker op afstand worden bestuurd. Leapp meent klanten volledig te kunnen helpen op deze manier, tot en met de afhandeling van een bestelling.

Gedurende twee weken worden de robots getest, eerst in Apeldoorn en daarna in de vestiging in Arnhem. Ook innovatielab Store of the Future uit Den Haag is hierbij betrokken, om te testen of de inzet van robots in de winkel een efficiënte oplossing is voor afwisselende drukte en personeelsbezetting.

comments powered by Disqus