Klantcontactopleiding voor langdurig werklozen

Klantcontactopleiding voor langdurig werklozen
  • 06 juli 2016

De gemeenten Den Haag en Rijswijk zijn een project gestart waarin ze mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een vakopleiding én uitzicht op een baan bieden. Bijna veertig langdurig werklozen volgen sinds kort een verkorte vakopleiding tot klantcontactmedewerker.

Het grootste deel van de week zijn de medewerkers aan het werk, aangevuld door lesuren op school. In het geval van de gemeenten Rijswijk en Den Haag worden alle deelnemers aan het project voor eind augustus opgeleid tot klantcontactmedewerker. Marina, één van de medewerkers uit de onlangs gestarte groep, bruist van de energie. ‘Ik ben erg blij met deze kans, maar ook met het officieel certificaat dat ik straks krijg.’

Philipse Business School verzorgt de betreffende opleiding. Ook KANS, het door Chris Krijger en Remco Engels opgerichte customer service adviesbureau, is nauw betrokken bij dit Zuid-Hollandse project. Hun doel is om mensen met een uitkering aan een baan te helpen en bedrijven en overheden te ondersteunen bij het nakomen van social return verplichtingen, de participatiewetgeving en de banenafspraak. ‘KANS ontzorgt organisaties in hun sociale verplichtingen. We zijn trots op de resultaten die we tot nu toe hebben behaald, maar nog veel trotser op het feit dat de medewerkers staan te popelen om echt te beginnen’, aldus Engels.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • HRM
  • Reacties
  • Link