Genesys aast op contactcentertak Avaya

Genesys aast op contactcentertak Avaya
  • 10 augustus 2016
  • Redactie

Genesys Telecommunications Laboratories Inc, een Amerikaanse leverancier van contactcentersoftware, voert naar verluidt gesprekken met branchegenoot Avaya over de overname van diens contactcenterbusiness. Volgens ingewijden wil laatstgenoemd softwarebedrijf deze tak van de hand doen voor € 3,6 miljard, meldt Reuters.

Mocht deze acquisitie doorgang vinden, dan kan de nieuwe combinatie de competitie met concurrenten Cisco Systems, Huawei Technologies en Mitel Networks Corp intensiveren. Een overname zou Avaya bovenal kunnen verlossen van een schuld die, aldus genoemde nieuwsdienst, is opgelopen tot € 5,4 miljard.

Stilzwijgen
Diane Vanderschrick, marketingmanager Noord-Europa bij Genesys, laat desgevraagd aan CustomerFirst weten 'geen commentaar' te geven op niet officieel bevestigde berichten. Ook Avaya geeft aan niet in te zullen gaan op de vermeende onderhandelingen en mailt de redactie volgende: 'Avaya does not comment on rumors or speculation. We can confirm that Avaya has retained Goldman Sachs, Centerview Partners and Kirkland & Ellis to assist in Avaya’s assessment of financial alternatives available. Per our recent earnings call, CEO Kevin Kennedy stated: To assist in our comprehensive assessment of the various strategic and financial alternatives available, we have recently engaged advisors. Goldman Sachs is helping Avaya evaluate expressions of interest that have been received relative to specific assets, as well as explore other potential strategic opportunities. Centerview Partners is advising the company on potential transaction alternatives to optimize our capital structure.'

Genesys heeft meer dan 4.700 klanten in 120 landen. Avaya had afgelopen jaar ruim 300.000 klanten, waarvan 83% van de Fortune 500-bedrijven.

comments powered by Disqus