App voor personeelsplanning en tijdregistratie

App voor personeelsplanning en tijdregistratie
  • 15 september 2016

Paralax Planning Solutions brengt een nieuwe app op de markt voor personeelsplanning en tijdregistratie. De 24/7 Rostar app maakt het mogelijk om via mobiele pushberichten te communiceren en diensten in te plannen.

Met behulp van de app, die een aanvulling is op het planningsprogramma Rostar CAS, kunnen planners snel reageren en anticiperen op een openstaande dienst. Dit gebeurt door het sturen van een pushbericht met werkverzoek naar werknemers die hiervoor in aanmerking komen. Werknemers kunnen vervolgens rechtstreeks in de app hun beschikbaarheid aangeven. Ook last-minute roosterwijzigingen kunnen middels een pushbericht onder de aandacht worden gebracht. De ontvanger geeft via een eenvoudige handeling aan dat hij de roosterwijziging heeft gezien. Verder is het mogelijk om de app te gebruiken voor de aanvraag van verlof- en vakantiedagen, om de beschikbaarheid te wijzigen en diensten aan te bieden of te ruilen.

Tijdregistratie
De 24/7 Rostar app maakt gebruik van het gps-signaal, waardoor medewerkers op basis van hun locatie de beschikbare diensten ter plekke kunnen opvragen. De start- en eindtijd worden via de applicatie automatisch verwerkt in het planningsysteem en na controle kan de data worden benut voor bijvoorbeeld de loonverwerking.

‘Deze gps-koppeling levert interessante managementinformatie op, zoals het verschil tussen de ingeplande en daadwerkelijk gerealiseerde werktijden’, aldus Dimitri Habich, ceo van Paralax. ‘Deze app maakt het hele planningsproces nog efficiënter en tevens aangenamer voor zowel de planner als de medewerker.’ Hij verwacht dat er in de markt ‘grote behoefte’ is aan deze oplossing in de markt.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • HRM
  • Reacties
  • Link