‘Prikkel ook andere zintuigen van klant’

‘Prikkel ook andere zintuigen van klant’
  • 2 september 2016
  • Redactie

Organisaties staren zich bij de bezoek- en klantbeleving blind op de visuele aspecten van de ontvangstruimte en het bedrijfspand, vindt Welkom!, hospitalitylabel van Securitas. Zonde, want met geur, smaak, geluid en gevoel valt nog veel terreinwinst te boeken.

‘Geur kan consumenten onthaasten in hun shopgedrag, waardoor zij langer blijven en wellicht meer aanschaffen. Niet alleen geur maar ook de juiste temperatuur en de muziek kunnen bijdragen aan een langer verblijf in een winkel’, verzekert Ursula Buiteman, business developer bij Welkom!. In haar optiek moeten bedrijven er erg in hebben dat alle zintuigen moeten worden geprikkeld om de klant- en bezoekbeleving te optimaliseren en extra inkomsten te genereren.

Het hospitalitylabel baseert deze visie op ‘de wetenschap dat 40% van de mensen visueel is ingesteld, 20% auditief, 20% is ingesteld op voelen en 20% op proeven/ruiken’. Visueel ingestelde klanten/bezoekers zijn veelal rationele mensen die aankoopbeslissingen nemen op basis van prijs. Voelers, proevers en ruikers waarderen persoonlijk contact en zijn vaker bereid om geld uit te geven bij een positieve bezoekbeleving, aldus de betreffende organisatie.

comments powered by Disqus