Innovatieprijs voor serviceapp TechSee

Innovatieprijs voor serviceapp TechSee
  • 31 oktober 2016
  • Redactie

Bij de uitreiking van de Accenture Innovation Awards 2016 viel onder meer TechSee in de prijzen. Door gebruik te maken van deze video-app kunnen klantenservicemedewerkers virtueel ondersteuning bieden bij het oplossen van problemen. Kwettr, een digitale pop-up store, won de publieksprijs.

In totaal deelde Accenture afgelopen donderdagavond elf zogeheten Blauwe Tulpen uit aan producten/diensten voor hun mate van innovatie. Hierbij een overzicht van de winnaars in de verschillende categorieën:

  • Seamless Shopping - TechSee - Door gebruik te maken van de video-app kunnen klantenservicemedewerkers virtueel ondersteuning bieden bij het oplossen van problemen. Onder andere Ziggo maakt hier sinds kort gebruik van.
  • The Internet of Me - 3D ABOUT.me - App voor het online passen van schoenen op basis van een persoonlijke 3D-voetscan.
  • Health & Wellbeing - Plasmacure - Innovatieve elektronische pleister.
  • Safe & Secure Society - ReadID - Via NFC-technologie verifiëren en uitlezen van paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen.
  • Skills to Succeed - Mr. Chadd - Huiswerkbegeleiding via online leerplatform en app.  
  • Perfect Cities - Nowi - Slimme sensoren die door middel van WiFi van stroom worden voorzien.
  • Fair Food - SoilCares - Klein en handzaam apparaat dat bodemparameters meet.
  • Easy Travel & Transport - Delft Hyperloop - Reizen met een capsule door een vacuümbuis.
  • Clean & Affordable Energy - Solaris Sunpower - Systeem voor het omzetten van zonne-energie in elektriciteit en warmte.
  • Smart Industry - ViVi Verte - Teeltsysteem om bladgroenten in innovatieve verpakking te telen.
  • Circular Economy - Ioniqa - Een cradle-to-cradle manier om gekleurde PET-flessen te hergebruiken.

Uitdaging
‘Vandaag hebben de finalisten ons uitgedaagd een oordeel te geven over hun capaciteiten en potentie om ons leven te vergemakkelijken, of te verbeteren’, aldus Manon van Beek, country managing director van Accenture Nederland, over de winnaars van dit jaar. ‘Om te zorgen dat de economie kan profiteren van innovatie, is opschalen cruciaal. We mogen dan wel toonaangevende innovators zijn in Nederland, wanneer het aankomt op de overstap van startup naar scale-up, lijken we achter te liggen op andere landen. Daar ligt dus nog zeker een uitdaging. Ik hoop dan ook van harte dat deze winnaars daartoe alle kansen krijgen.’

Ook werd er nog een publieksprijs, een Groene Tulp, uitgereikt. Die ging naar Kwettr, een digitale pop-up store waar men producten of diensten kan betalen door middel van tweets of likes. Kijk hier voor de winnaars van innovatieprijzen in 2015 en 2014.

comments powered by Disqus