Yarden opnieuw erkend voor klantgevoeligheid

Yarden opnieuw erkend voor klantgevoeligheid
  • 27 oktober 2016
  • Redactie

Yarden heeft voor de tweede keer de Gouden Oor Erkenning behaald voor de manier waarop zij omgaat met klantsignalen. De uitvaartorganisatie behoudt hiermee haar eerdere erkenning in 2013 en laat een verdere verbetering zien van het luisteren naar haar klanten en het effectief handelen op basis van hun feedback.

Was Hein Dekker, teamleider audits van Vedas Quality, na de audit van vorig jaar al bijzonder onder de indruk van Yardens klantgevoeligheid, dit jaar is zijn auditteam opnieuw verrast door de toename van de betrokkenheid van medewerkers. ‘Stichting Gouden Oor verscherpte onlangs haar richtlijnen, maar desondanks liet Yarden een aanzienlijke verbetering zien ten opzichte van de laatste audit en behaalde het een score van 85%. Het is bijzonder om te merken hoe de consument een plek heeft in de organisatie en in de hoofden en harten van medewerkers. We treffen een organisatie die er alles aan doet om aan te sluiten op haar klanten, vanuit een sterke overtuiging dat een goed afscheid je verder helpt.’

Klantpanels
Voor Ron Bavelaar, directievoorzitter van het klantgerichte uitvaartbedrijf, is het niet meer dan normaal om het klantbelang op de eerste plaats te zetten. ‘Onze klanten zijn de bestaansreden van onze organisatie’, benadrukt hij. Middels haar dienstverlening wil Yarden klanten positief (blijven) verrassen. ‘Daar horen niet alleen goede communicatie en uitmuntende service bij, maar ook innovatieve producten die aansluiten op veranderende behoeftes. Wij betrekken nadrukkelijk onze klanten bij de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, zoals via klantpanels. Onze dienstverlening scherpen wij aan op basis van de feedback van onze klanten. Hier wordt uiteindelijk iedereen beter van.’

Lees hier het uitgebreide interview dat CustomerFirst met Bavelaar had in november vorig jaar. Plus: Gouden Oor Erkenning in 2013.

comments powered by Disqus