Service Excellence Assessors nemen organisaties de maat

Service Excellence Assessors nemen organisaties de maat
  • 24 november 2016
  • Redactie

Het Instituut Nederlandse Kwaliteit (INK), Stichting Gouden Oor en Customerdelight.nu hebben een groep professionals gecertificeerd en benoemd tot INK Service Excellence Assessors. Daarmee kunnen zij vanuit een onafhankelijke positie, in opdracht van de nieuw op te richten Stichting Service Excellence, organisaties beoordelen volgens het Service Excellence-model.

Onder meer zes consultants van ‘klantcontactregisseur’ brightONE behoren tot deze assesorpool. Daarnaast bestaat de selectie uit vertegenwoordigers van grote ondernemingen die zelf verantwoordelijk zijn voor klantrelaties binnen hun bedrijf, plus functionarissen die volgens het generieke INK-model werken.

Onafhankelijke beoordeling
‘We hebben gemerkt dat organisaties een onafhankelijke beoordeling als een inspirerende manier ervaren om op dit gebied verantwoording af te leggen, in plaats van te voldoen aan een ISO-normering bijvoorbeeld. Dat krijgen we terug tijdens reguliere INK-audits. In Nederland hebben daar zo’n tweehonderd organisaties gebruik van gemaakt, in Europa duizenden’, aldus INK-directeur Ruud Stassen. Naar zijn idee kunnen de assessors de kennis over service excellence tevens gebruiken in consultancytrajecten om klanten verder te helpen.

De eerste aanvragen voor een Service Excellence-audit zijn reeds binnen. Binnenkort gaan de brightONE-assessors van start als onderdeel van een team dat de eerste organisatie in Nederland de spiegel voorhoudt.

CEN TS/16680
Lees hier meer over de Europese CEN-richtlijn ‘Creating Outstanding Customer Experiences through Service Excellence’, die vanuit Nederland mede is ontwikkeld door commissieleden Jean-Pierre Thomassen (customerdelight.nu) en Eric de Haan (Stichting Gouden Oor).

comments powered by Disqus