Stand van webcare in 2016

Stand van webcare in 2016
  • 07 november 2016

Hoe doen Nederlandse organisaties webcare? Voor de vierde keer start Upstream het onderzoek naar de stand van webcare, dit jaar samen met onderzoekers van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). De resultaten worden gedeeld tijdens het Social Service Congres.

Het onderzoek focust zich onder meer op de organisatie van webcare door organisaties, met welk doel zij webcare inzetten, welke tone-of-voice ze gebruiken en of ze de klant überhaupt in beeld hebben. Dit jaar worden ook Facebook Messenger en WhatsApp meegenomen in het onderzoek en wordt er nagedacht over de toekomst van webcare. Nemen (ro)bots en kunstmatige intelligentie (AI) het klantcontact en webcare over?

Vul direct de vragenlijst Stand van Webcare 2016 in

Uiterlijk tot vrijdag 18 november is het mogelijk om de vragenlijst van dit jaar in te vullen. De onderzoekers gaan zorgvuldig met je gegeven antwoorden om en zullen deze niet herleidbaar publiceren. De resultaten van het onderzoek naar de stand van webcare 2016 worden op 1 december aanstaande gepresenteerd tijdens het Social Service Congres in De Kom in Nieuwegein. Deelnemers die de vragenlijst hebben ingevuld ontvangen de resultaten eveneens via e-mail.

Enkele onderzoeksresultaten uit 2015, vind je hier.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link