CustomerFirst Awards geboren

CustomerFirst Awards geboren
  • 21 december 2016

Stichting NCCA, SAMR en CustomerFirst bundelen de krachten en reiken in 2017 samen de CustomerFirst Awards uit tijdens het CustomerFirst Gala. Het gala vindt plaats op donderdag 20 april in het Beatrix Theater in Utrecht. Tijdens de feestelijke avond voor professionals in customer service, klantcontact en customer experience worden zowel vakprijzen, publieksprijzen en een MVO-prijs uitgereikt.

De samenwerking is ontstaan om de bewustwording rond klantgerichtheid te vergroten. Gerrit Piksen, manager Customer Intelligence bij SAMR: ‘De NCCA en het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn beide prijzen die een excellente klantgerichtheid belonen. Logisch om die prijzen gezamenlijk verder vorm te geven. Zo worden de uitblinkers vanuit het vak en door de consument beloond.’ Aanvullend merkt Jeroen van Hooff, voorzitter NCCA, op dat de NCCA’s, het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland en de Plantronics Team Trophy in 2016 al alledrie zijn uitgereikt tijdens het CustomerFirst Gala. ‘Dit jaar gaan we een stapje verder in de integratie en worden de prijzen allemaal onder de noemer ‘CustomerFirst Awards’ geschaard. Die naam zegt alles, de klant centraal. Daar maken we ons hard voor en is hét thema van de CustomerFirst Awards.’

Vakprijzen: NCCA
Meedoen aan de Nationale Contact Center Awards kan door het inzenden van een case. Een vakjury bestudeert alle ingezonden cases - inzenden kan tot en met 13 februari - en bezoekt op locatie de genomineerden. De cases voor de NCCA Awards worden per categorie beoordeeld, waarna in totaal vier vakprijzen worden toegekend:

  • Customer Strategy Award - Voor de organisatie die de klantbeleving weet te verhogen dankzij een zorgvuldig geformuleerde klantcontactstrategie.
  • HRM Award - Deze organisatie toont aan de hand van een vernieuwende, duurzame en integrale HR-aanpak voor klantadviseurs aan dat engagement van medewerkers centraal staat.
  • Partnership Award - Voor de beste samenwerkingscase tussen twee (of meer) partijen in een contactcenterorganisatie. Een krachtenbundeling die zichtbaar leidt tot meer dan de som der delen.
  • Technology Award - De (non-)profitorganisatie die vanuit innovatie, operational excellence of vergaande digitalisering een aantoonbaar significante verbetering levert aan de customer journey, wint deze prijs. Zowel b2b- als b2c-bedrijven kunnen meedingen naar deze award.

Publieksprijzen: Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van SAMR en Egbert-Jan van Bel. De winnaar wordt bepaald aan de hand van een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten. Zij geven bedrijven waar ze klant zijn een score op klantvriendelijkheid. Die score bepaalt de ranking van de verkiezing. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit De Onderzoek Groep, het consumentenpanel van SAMR. Simyo won afgelopen jaar de overall titel. Naast de overall winnaar worden er ook branchewinnaars (leisure, banken, telecom, energie, verzekeraars, webshops, supermarkten en retail non-food) bekendgemaakt en wordt de Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland aangewezen.

MVO-prijs: Plantronics Team Trophy
Maatschappelijk verantwoord ondernemen leeft al jaren sterk in de Nederlandse klantcontactsector. In februari gaan maximaal tien contactcenterteams (facilitair en inhouse) zich daarom gedurende twee weken inspannen voor het goede doel door telefonisch donaties te werven. Aankomende editie komt de financiële support ten goede aan War Child.

Meer informatie over het CustomerFirst Gala

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link