D-reizen toetst toekomstig klantgedrag

D-reizen toetst toekomstig klantgedrag
  • 28 december 2016
  • Redactie

D-rt Groep, het moederbedrijf van D-reizen en VakantieXperts, ontwikkelt samen met de Groningse onderneming [BEBR] een softwaretool waarmee op basis van interne en externe data voorspellende analyses met betrekking tot toekomstig klantgedrag kunnen worden gedaan. ‘Baanbrekend in de reisbranche’, beweren de nieuwbakken partners.

‘Voor onze winkels betekent dit vooral dat klanten proactiever benaderd kunnen worden en er meer adequaat kan worden ingespeeld op persoonlijke wensen. Vragen als: ‘welke klant denkt op dit moment na over zijn vakantie? En welke aanbieding past dan het beste als ik deze klant proactief benader?’ kunnen worden beantwoord’, aldus Sjors van der Hoorn, performancemanager D-rt Groep. Marije Haeck, technisch consultant bij [BEBR], vult aan: ‘De koppeling van interne en externe databronnen maakt het mogelijk om te anticiperen op persoonlijke klantwensen en om de potentie voor de merken van D-rt Groep geografisch in kaart te brengen.’

Pas later in 2017 kunnen de reisadviseurs in alle winkelvestigingen van de organisatie gebruik maken van deze predictive analyticstool.

comments powered by Disqus