Klantcontacttool GIN in aantocht

Klantcontacttool GIN in aantocht
  • 5 januari 2017
  • Redactie

Mobiele dienstverlener CM kondigt vandaag de nieuwe klantcontacttool GIN aan. Deze toepassing maakt in de nabije toekomst klantinteractie mogelijk via Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat en Telegram. De officiële lancering van GIN heeft eind februari plaats tijdens het Mobile World Congress in Barcelona.

Sinds augustus 2016 beschikt CM over de techniek van de eerder failliet verklaarde WhatsApp-dienstverlener Watermelon. Hiermee kan artificial intelligence worden toegepast door bots eenvoudige vragen van consumenten te laten afhandelen. Het systeem dient in de eerste plaats ter ondersteuning van klantenservicemedewerkers, die altijd persoonlijk kunnen inspringen als de aard van het gesprek hierom vraagt.

Menselijk contact combineren met AI
De van Watermelon afkomstige Daan Gönning, nu productmanager bij CM, licht het idee achter GIN toe: ‘Onze missie is klantcontact weer hip maken en de klantenservice bereikbaar maken voor iedere doelgroep via iedere dienst. Met GIN zetten we een stap in die richting.’ Volgens hem is dit product geschikt voor elke organisatie. ‘Door straks menselijk contact te combineren met artifical intelligence creëren we een unieke klantcontactoplossing die niet alleen de klant centraal stelt, maar waarmee organisaties veel efficiënter kunnen werken’, meent hij.


Voorlopig test een groot Nederlands uitzendbureau de dienst als launching customer, waarbij de aandacht vooral uitgaat naar de beste methode om te integreren in de bestaande bedrijfsprocessen. De dienst bestaat voorlopig alleen uit Facebook Messenger, maar uitbreiding volgt snel: ‘Zodra WhatsApp haar API heeft vrijgegeven in april, starten we tevens met ondersteuning voor WhatsApp en WeChat.’

GIN wordt officieel gelanceerd op 27 februari tijdens het Mobile World Congress (MWC), het grootste evenement voor de mobiele industrie dat jaarlijks plaatsvindt in Barcelona. Per editie komen hier meer dan 100.000 mensen op af.

comments powered by Disqus