Winnaars Beste Service Awards 2017

Winnaars Beste Service Awards 2017
  • 25 januari 2017

Allsecur, bol.com, Ditzo, Holland America Line, Italiëplein, Fuif.nl, Knab, Transavia, UnitedConsumers, Vliegtickets.nl, XS4all, Picnic en Youfone sleepten gisteravond een Beste Service Award 2017 in de wacht. Deze consumentenprijzen, volledig gebaseerd op klantbeoordelingen, belonen de best presterende dienstverleners van Nederland in hun segment.

Uit een analyse van 1.400 reviews van de winnaars op Opiness.nl blijkt dat snelheid en het geboden gemak door technologie momenteel van groot belang is voor consumenten. In een vijfde van de reviews worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie.

Dit zijn de winnaars per categorie, met tussen haakjes hun beoordeling en het aantal reviews:

  • Autoverzekeringen: Allsecur (8,0 / 1.497 reviews)
  • Banken: Knab (8,7 / 431 reviews)
  • Energiemaatschappijen: UnitedConsumers (9,1 / 628 reviews)
  • Internetproviders: XS4all (7,9 / 439 reviews)
  • Reisaanbieders: Holland America Line (9,1 / 1.016 reviews)
  • Supermarkten: Picnic (9,7 / 697 reviews)
  • Telecomproviders: Youfone (8,9 / 873 reviews)
  • Verzekeraars algemeen: Ditzo (7,8 / 686 reviews)
  • Vliegmaatschappijen: Transavia (8,4 / 1.583 reviews)
  • Vliegticketaanbieders: Vliegtickets.nl (8,9 / 608 reviews)
  • Webwarenhuizen: bol.com (8,6 / 1.470 reviews)
  • Webwinkels XL: Fuif.nl  (9,7 / 3.634 reviews)
  • Webwinkels XS: Italiëplein (9,8 / 603 reviews)
  • Zorgverzekeraars: UnitedConsumers (8,8 / 322 reviews)

Goed online platform
Linda Schulte, medeoprichter van Opiness, verklaart wat een dienstverlener bijzonder maakt: ‘Tijd is schaars en tijd besteden aan zaken als internet, telefonie, bankzaken, energie en verzekeringen is voor veel consumenten een noodzakelijk kwaad. Ook iets zoeken en boeken op internet moet soepel en snel gaan. Voor dienstverleners is hier de komende jaren veel terrein te winnen. Een goed online platform, of dat nu een app, een chat of social media is, waarmee je makkelijk in contact treedt met een bedrijf is essentieel en zorgt dat klanten voor je kiezen en bij je blijven.’

Opvallende nieuwkomer is dit jaar Picnic die binnen het segment supermarkten de gevestigde orde flink achter zich laat op klantbeleving. De winnaars scoren hun hoge rapportcijfers door het nakomen van hun beloften (32%), persoonlijke en deskundige service (18%) en de prijs (8%). Onderscheidend waren zij vooral op het leveren van snelheid en gemak (20%) door digitale service en het leveren van extra’s en verrassingen.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link