Emoji’s helpen passagiers KLM op weg

Emoji’s helpen passagiers KLM op weg
  • 01 maart 2017

Passagiers van KLM kunnen voortaan ook bij de luchtvaartmaatschappij terecht als ze op onbekende plekken hun weg willen vinden. Door het sturen van emoji’s via Facebook Messenger krijgen ze informatie over de dichtstbijzijnde voorzieningen.

Zo kunnen reizigers die bijvoorbeeld op zoek zijn naar een hamburgerrestaurant of een pinautomaat de icoontjes ‘hamburger’ of ‘geld’ naar KLM sturen. In combinatie met de locatie wordt het dichtstbijzijnde adres aan de klant doorgegeven via Messenger.

Logische stap
Tjalling Smit, senior vice president e-commerce bij Air France KLM, geeft aan dat de maatschappij tijdens de hele reis aanwezig wil zijn: ‘Wij geloven dat we moeten zijn waar onze klanten zijn en daarom zijn KLM en Messenger de perfecte combinatie. Sinds maart vorig jaar bieden we onze klanten de optie om alle relevante vluchtdocumenten en -informatie in één enkel Messenger-overzicht te ontvangen. KLM vervoert mensen over de hele wereld en wij weten als geen ander hoe moeilijk het kan zijn om snel de weg te vinden op onbekende plekken. Deze nieuwe emoji-service is daarom een logische volgende stap.’

KLM begon bijna een jaar geleden met klantcontact via Facebook Messenger. Reden hiervoor was dat klanten een persoonlijker platform zouden willen voor contact met de luchtvaartmaatschappij.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link