Hootsuite breidt uit met Snapchat

Hootsuite breidt uit met Snapchat
  • 21 maart 2017
  • Redactie

Hootsuite, platform voor het coördineren en monitoren van social media, gaat een Snapchat-toepassing aanbieden. Met de oplossing, die is ontwikkeld door Naritiv, boort het bedrijf een nieuw segment in het social media veld aan.

Ryan Holmes, ceo van Hootsuite, licht toe: ‘Merken maken gebruik van videocentrische netwerken als Snapchat om met hun publiek te communiceren. We zijn erg blij dat we deze functionaliteit aan ons platform kunnen toevoegen om onze klanten dit dynamische videonetwerk ten volle te kunnen laten benutten. Snapchat is de televisie van nu.’

Overnames
In een filmpje, gemaakt met Snapchat (zie onder), vertelt Holmes ook dat hij de oprichters van Naritiv via datzelfde netwerk benaderde om te gaan samenwerken. Hootsuite nam recentelijk nog AdEspresso en LiftMetrix over, respectievelijk actief op het gebied van digitaal adverteren en social analytics.

Volgens het bedrijf had Snapchat aan het eind van 2016 wereldwijd 156 miljoen gebruikers en dagelijks 10 miljard views.

comments powered by Disqus