WhatsApp zet klantcontactdeur op een kier voor bedrijven

WhatsApp zet klantcontactdeur op een kier voor bedrijven
  • 09 maart 2017

WhatsApp wil bedrijven gaan toestaan om rechtstreeks contact op te nemen met klanten via de chatdienst. Met een selecte groep test de Facebook-dochter momenteel deze functionaliteit, meldt Reuters.

De gratis applicatie kan op dit moment alleen door individuen worden toegepast. Tot op heden kunnen bedrijven die de chatservice gebruiken voor klantcontact geblokkeerd worden voor het overtreden van de voorwaarden. Zo kreeg onder meer het Nederlandse bedrijf Watermelon het al aan de stok met WhatsApp.

Spam uit den boze
Uit de documenten die genoemd persbureau heeft ingezien, zou blijken dat WhatsApp strenge maatregelen neemt om te voorkomen dat bedrijven spam versturen via de chatdienst. Het zou enkel de bedoeling zijn dat een luchtvaartbedrijf bijvoorbeeld nieuws over een vertraging kan doorgeven met behulp van dit nieuwe klantcontactkanaal, of een bank over mogelijke fraude.

Wanneer het door Facebook overgenomen bedrijf haar chatfunctie breder beschikbaar wil stellen en wat het moet kosten om van bedrijfschats gebruik te maken, is nog onduidelijk.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link