Pieter Groeneveld nieuwe digitale baas KLM

Pieter Groeneveld nieuwe digitale baas KLM
  • 20 april 2017

Pieter Groeneveld gaat per 1 juni aan de slag als Senior Vice-President Digital bij Air France-KLM. Hij volgt hiermee Tjalling Smit op, die begin deze maand overstapte naar NS.

Groeneveld is sinds 1997 in diverse functies actief geweest bij KLM, de laatste jaren als VP Network Planning. Het team Digital waar hij nu aan de slag gaat, valt onder de afdeling Marketing, Digital en Communicatie, geleid door Adeline Challon-Kemoun.

Big data platform
Zijn voorganger Smit startte met de bouw van een big data platform dat moet leiden tot een 360 graden klantprofiel. In de nieuwste editie van CustomerFirst vertelt Smit over de reikwijdte hiervan: ‘Iedereen ziet en gebruikt dezelfde informatie, ongeacht of klanten zelf inloggen op de website of in de app, of ze het contactcenter bellen, of ze op de luchthaven iemand van het grondpersoneel aanspreken of dat ze in het vliegtuig contact hebben met de purser.’



Aan Groeneveld is het nu de taak om de plannen daadwerkelijk in de praktijk te brengen en mogelijke struikelblokken te vinden. ‘We zullen onze processen opnieuw moeten bekijken om te zien hoe we de informatie zo kunnen gebruiken dat we de klantverwachting overtreffen. Daar zit de echte uitdaging.’

Het volledige interview met Tjalling Smit in CustomerFirst 04-2017 lees je hier.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link