WeAssist lanceert ‘kostenbesparende’ selfservicetool

WeAssist lanceert ‘kostenbesparende’ selfservicetool
  • 11 april 2017

Het Nederlandse bedrijf WeAssist, gespecialiseerd in advies en ontwikkeling van customer engagement, lanceert vandaag een ‘tool voor de klantenservice van de toekomst’. De makers voorspellen dat klanten hiermee minder contact zullen zoeken met bedrijven, waardoor deze flink besparen op hun klantenservice.

Het gaat om een selfservicetool. Een widget op de website geeft op basis van bezoekersgedrag, geografische locatie, AdWords-campagnes en slimme algoritmen de bezoeker unieke zoeksuggesties. 'Door zoekwoorden te typen in de widget, wordt de bezoeker rechtstreeks gebracht bij voor hem relevante informatie. Dit verschilt van de huidige faq-pagina’s, waar alle bezoekers dezelfde inhoud zien. WeAssist brengt de websitebezoeker naar eigen zeggen in minder kliks naar het juiste antwoord. Hierdoor haakt de bezoeker minder snel af, stijgt de klanttevredenheid en neemt hij minder snel contact op via één van de bemande klantenservicekanalen.'

Analyse
Tegelijk analyseert de widget al het bezoekersgedrag op de website. De tool geeft aan waar op de website de informatievoorziening verbeterd kan worden. Hiervoor worden alerts uitgestuurd. Bovendien ontvangt de manager wekelijks een automatisch rapport. Continue monitoring is dus niet nodig om succes te boeken. De widget wordt doorlopend geoptimaliseerd, en dus steeds slimmer. Naarmate de website optimaliseert en de widget slimmer wordt, kunnen bedrijven af met minder fte’s op de klantenservice-werkvloer. Als het volume klantvragen daalt en de klantenservice kan af met 1 fte minder, betekent dit al een forse besparing, voorspellen de makers.    

Momenteel draaien bètaversies bij partijen in diverse branches. WeAssist-oprichters Davey Martowidjojo en Thijs van der Veen zijn tevens in gesprek met meerdere grote organisaties. Eerder hadden ze op het gebied van implementatie van online klantenservice-kanalen contact met onder meer gemeente Den Haag, Jacobs Douwe Egberts, Wageningen University en zorgverzekeraar CZ. Volgens de heren maken de gebruiksvriendelijke interface en het analytische aspect in Jip-en-Janneke taal de tool op voorhand al erg gewild.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link