Klantgedrag in Nederland onder de loep

Klantgedrag in Nederland onder de loep
  • 13 juli 2017

Teleperformance Benelux verricht grootschalig onderzoek naar klantgedrag op de Nederlandse markt. De klantcontactspecialist maakt hiervoor gebruik van zijn eigen Customer Experience (CX) Lab in Portugal. Half september worden de resultaten gedeeld.

Vanuit genoemd lab wordt ieder voorjaar onder 130.000 respondenten onderzoek gedaan naar wereldwijde trends op het gebied van klantervaring en merkaanbevelingsbereidheid binnen 18 verschillende branches. De editie van 2017 omvat dertien landen, waar Nederland nu nieuw aan is toegevoegd. De andere onderzoekslanden zijn Brazilië, China, Colombia, Frankrijk, Duitsland, Italië, Mexico, Australië, Rusland, de Verenigde Arabische Emiraten (UAE), het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

In Nederland zijn 10.000 interviews uitgevoerd en online onderzoeken afgenomen onder consumenten over een groot aantal verschillende branches, uiteenlopend van banken en luchtvaartmaatschappijen tot de automotive-industrie en zorgverzekeraars.

Nederlandse inspiratie
‘De onderzoeken van het CX Lab vormden de afgelopen jaren al een goede basis voor een unieke en diepgaande benchmark voor verschillende geografische markten en branches. Nu Nederlandse consumenten in dit wereldwijde onderzoek worden betrokken, ontstaat een nog completer beeld van wereldwijde trends en ervaringen van consumenten met customer experience’, meent Hans Reuver, CCO Teleperformance Benelux en Suriname. Hij vervolgt: ‘Nederland is één van de koplopers op het gebied van customer experience en innovatie. De toevoeging van Nederlandse consumenten levert houvast en inspiratie op voor de Nederlandse markt, en met dit onderzoek zet Nederland zich ook op de kaart als relevante regio in een internationale benchmark.’

De klantcontactspecialist presenteert donderdag 14 september op zijn Amsterdamse locatie de uitkomsten van de laatste editie van de Global Customer Experience Survey.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link