Europees avontuur voor social media bureau Somention

Europees avontuur voor social media bureau Somention
  • 14 december 2017
  • Redactie

Social media bureau Somention gaat aan de slag voor internationale merken die gevestigd zijn in diverse Europese landen. ‘We beginnen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Engeland en Spanje’, laat Somention-oprichter Diederik Chevalier weten.

‘We kregen steeds vaker de vraag van internationale bedrijven waarvoor wij werken, of we ook niet over de grens hun social media en webcare wilden bijhouden. We merken dat naast social mediacampagnes ook de interactie met fans steeds belangrijker wordt. Om alle internationale accounts goed te beheren hebben wij natives uit die landen aangenomen zodat we niet alleen goed zijn in de taal, maar ook begrijpen hoe de cultuur van een land in elkaar steekt’, aldus Chevalier.

Moerstaal
Voor de internationale uitbreiding heeft Somention het team versterkt met zeven medewerkers die hun roots hebben liggen in één van de vijf landen. De beschikbare kennis over een land en hoe de cultuur in elkaar steekt is cruciaal, stelt client director Charlotte Koeleman. ‘Wij kunnen een Nederlandse tekst best naar het Engels of Duits vertalen, maar het zijn de woordspelingen of een knipoog naar iets uit de cultuur die een onlinecampagne pakkend maken. Daarnaast willen we niet alleen de juiste doelgroep bereiken, maar ook de interactie met hen aangaan. Dit is het meest persoonlijk wanneer zij in eigen taal worden geholpen.’

Voorlopig opent Somention overigens geen vestigingen in het buitenland.

comments powered by Disqus