KLM’s Blue Bot pakt je in

KLM’s Blue Bot pakt je in
  • 14 december 2017

Om passagiers te helpen bij het inpakken van hun koffer, introduceert KLM vandaag een ‘interactieve spraakgestuurde inpakassistent’ op Google Home. De servicebot van de luchtvaartmaatschappij, Blue Bot, is gebaseerd op kunstmatige intelligentie en kan reizigers persoonlijk adviseren over wat ze moeten meenemen op basis van hun bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.

Persoonlijk past KLM als een jas, meent Pieter Groeneveld, senior vice president Digital van Air France-KLM. ‘Onze nieuwste service op Google Home met BB is de volgende stap in onze innovatieve digitale strategie en de eerste stap in het gebruik van ‘voice’.’ In zijn optiek laat deze interactieve inpakassistent de toegevoegde waarde van KLM gedurende de hele reis zien.

Zelflerende bot
De service begint door KLM op te roepen op Google Home. In de nabije toekomst kunnen klanten via Google Home een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals visums die nog geregeld moeten worden. BB is zelflerend en heeft een eigen persoonlijkheid gekregen, waarbij je moet denken aan eigenschappen als behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Hoe vaker je Blue Bot gebruikt, hoe slimmer en persoonlijker ‘ze’ wordt.

Onderstaande video geeft een indruk van de nieuwe service.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link